Czym jest wizualizacja produktowa?

Każdy producent wie, że aby sprzedać swój produkt, musi go wcześniej odpowiednio zaprezentować klientowi. Oczywiście istnieją różne formy reklamy, które różnią się zasięgiem i siłą oddziaływania. Jednak wciąż bardzo ważną rolę odgrywa obraz, zarówno umieszczony w sieci, jak i opublikowany w formie drukowanej, na przykład w gazecie, magazynie, katalogu lub na ulotce.
Producenci często umieszczają na ekranach i papierze atrakcyjne fotografie produktowe. Istnieje jednak forma wizualnego zaprezentowania danego towaru, która daje nam jeszcze większe możliwości. Jest to wizualizacja produktowa, czyli wierne odzwierciedlenie kształtu, rozmiaru oraz koloru przedmiotu, bez konieczności organizowania produktowej sesji fotograficznej. Zamiast fotografa mamy grafika, a rolę aparatu i studia odgrywa profesjonalny sprzęt komputerowy.

Wizualizacja produktowa – wiele możliwości

Wizualizacja produktowa znosi wiele barier, które dotyczą fotografii. Przede wszystkim nie ma potrzeby organizowania odpowiedniej ilości ludzi i sprzętu oraz szukania dobrego miejsca do wykonania sesji fotograficznej. W przypadku wizualizacji produktowej mamy między innymi możliwość dowolnego zmieniania koloru, faktury i wielkości lub zaprezentowania produktu z różnej strony oraz w zmienionym otoczeniu, bez konieczności powtarzania ujęć.

To także doskonałe rozwiązanie w przypadku przedmiotów wykonywanych na zamówienie. Dzięki wizualizacji obiektu, który nie istnieje jeszcze w rzeczywistości, jesteśmy w stanie w pełni spełnić wymagania klienta. Ponadto profesjonalnie wykonana wizualizacja produktowa jest fotorealistyczna, co oznacza, że niewprawne oko raczej nie odróżni owocu pracy grafika od dzieła fotografa.

W praktyce oznacza to, że wizualizacja produktowa stosowana jest w wielu branżach. Oczywiście z tego rodzaju grafikami najczęściej można się spotkać w reklamie, jednak z dobrodziejstw płynących z zastosowania wizualizacji korzysta coraz więcej firm. Deweloperzy prezentujący sprzedawane mieszkania, konstruktorzy wystawiający swoje produkty na targach (np. budowlanych, mieszkaniowych czy motoryzacyjnych), wytwórcy zabawek, architekci (także wnętrz i ogrodów), urbaniści, producenci mebli – każda z tych grup z powodzeniem może skorzystać z możliwości, jakie daje profesjonalnie wykonana wizualizacja.

Dlatego jeżeli jesteście Państwo zainteresowani tego rodzaju grafiką, zapraszam do skorzystania z mojej oferty.