Czym jest Material Design?

Coraz częściej korzystamy z Internetu na urządzeniach mobilnych. Za każdym razem, gdy dana strona jest wyświetlana na telefonie lub na tablecie, jej wymiary muszą dostosować się do rozmiarów ekranu. Im bardziej złożona grafika znajduje się w projekcie strony, tym większe ryzyko jej powolnego lub niepoprawnego wczytania się. Jak więc zapewnić atrakcyjność witrynie bez wprowadzania nadmiernej ilości elementów? Odpowiedzią jest właśnie Material Design. To styl opracowany i promowany przez Google, wprowadzony do ich autorskich aplikacji, skąd został on przejęty do tworzenia stron internetowych. Front-developerzy doceniają uniwersalność Material Designu oraz fakt, że zapewnia on wysoką responsywność strony. Natomiast użytkownicy poruszają się po stronie szybko i intuicyjnie.

Material Design – jakie są jego wyznaczniki?

W Material Design stosuje się określoną paletę kolorów. Nie są to ostre, rażące kolory, co nie znaczy, że kolorystyka staje się nudna – wręcz przeciwnie, zaleca się wybór żywych, nasyconych barw. Do zwiększenia estetyki strony służy cieniowanie, w którym to, co ma być np. wypukłe jest nieco jaśniejsze od innych elementów, dzięki czemu grafika nabiera przestrzenności. W każdym projekcie stosuje się jedynie dwie barwy. Jedna z nich jest uzyskiwana w różnych tonacjach, które budują wspomniany wcześniej efekt trójwymiarowości. Druga z kolei służy do zaznaczania elementów interaktywnych, linków oraz odnośników.

Warto urozmaicić stronę stosując ikony graficzne pozyskane z zasobów Material Icons – są one bardzo klasyczne oraz cechują się nieskomplikowaną budową, dlatego sprzyjają szybkiemu ładowaniu się strony.

Zalecanym fontem jest Roboto. Przy jasnym tle font jest czarny, a przy ciemnym tle – biały. Ton kolorystyczny fontu różni się poziomem nasycenia w zależności od funkcji tekstu. Przy nagłówkach i głównej treści kolor jest bardziej intensywny niż we fragmentach, w których umieszczona została treść dodatkowa.