Jak budować wizerunek marki?

Na wizerunek marki składają się wszystkie skojarzenia oraz informacje, które trafiają do otoczenia i które są przez to otoczenie odbierane, filtrowane oraz interpretowane. Tym samym wizerunek to nie tylko działania, ale również komunikaty językowe, obrazy czy idee związane z daną marką.

Z tego względu budowa pozytywnego wizerunku polega nie tylko na udostępnieniu potencjalnym klientom atrakcyjnych oraz jakościowych towarów i usług, ale także na sprawieniu, żeby klienci posiadali pozytywne skojarzenia związane z marką. Branding, ponieważ taką nazwę noszą wszystkie działania związane z budową pozytywnego wizerunku, składa się w tym przypadku nie tylko z działań czysto marketingowych, ale również wizualnych.

Elementami wizualnymi budującymi wizerunek są w tym przypadku wszystkie oznaczenia graficzne oraz symbole związane z daną marką, a także kompletna identyfikacja wizualna. Optymalnym rozwiązaniem jest sytuacja, w której identyfikacja wizualna jest tożsama z wartościami czy ideami stojącymi za daną marką i bezpośrednio z nich wynika. Graficzne oddanie idei, np. w postaci logo czy firmowych grafik, nie należy do najłatwiejszych zadań. Warto jednak pamiętać, że profesjonalny grafik, posiadający również doświadczenie z zakresu marketingu oraz Public Relations, z pewnością poradzi sobie ze stworzeniem kompletnej i unikalnej identyfikacji wizualnej.

Dlatego jeżeli poszukujecie Państwo tego typu specjalisty, to zapraszam do skorzystania z moich usług.