Tworzenie logo – najważniejsze informacje.

W naszej rzeczywistości, w której tak ważną rolę pełni obraz, stworzenie atrakcyjnej identyfikacji wizualnej marki ma kluczowe znaczenie dla jej wypromowania. Choć stworzenie logo wydaje się bardzo proste, to jego projektowanie dla osoby bez potrzebnych wiedzy i umiejętności może być prawdziwym wyzwaniem. Dlatego to zadanie warto powierzyć profesjonalnemu grafikowi – w stworzonym projekcie zawrze on przesłanie, które chcemy przekazać przy pomocy naszego logo.

Projektowanie logo – o czym pamiętać?

Największą wartością logo powinna być jego unikalność. Dlatego pod tym względem nie warto kierować się panującą aktualnie modą. Profesjonalny grafik powinien wykazać się kreatywnością, wystrzegać się plagiatów oraz nadmiernych inspiracji. Przed rozpoczęciem projektowania, warto zastanowić się, w jaki sposób będziemy wykorzystywać logo, aby projektant nadał mu odpowiednie wielkość i kształt.
Logo nie powinno być zbyt kolorowe oraz zawierać zbyt dużej liczby elementów, ponieważ stwarza to wrażenie bałaganu i wygląda nieprofesjonalnie – prosta forma działa w o wiele bardziej skuteczny sposób. Ważną kwestią jest rodzaj zastosowanych fontów – bezpiecznym rozwiązaniem będzie wykorzystanie maksymalnie dwóch ich typów. Przed zaakceptowaniem projektu klient powinien również dokładnie obejrzeć logo i sprawdzić, czy nie wywołuje ono niepożądanych lub zbędnych skojarzeń.
Bardzo ważne, abyśmy decydując się na wybór projektanta logo, nie kierowali się przede wszystkim względami ekonomicznymi. Jeśli chcemy, aby nasza marka miała dobrze wykonane logo, nie możemy oszczędzać, ponieważ bardzo tanie rozwiązania często charakteryzują się niską jakością. Pamiętajmy też, że – wbrew pozorom – wymyślenie i zaprojektowanie logo jest stosunkowo trudne. To kilkuetapowy proces, na który trzeba poświęcić mnóstwo czasu i energii.