Cechy profesjonalnej wizytówki

Pomimo wszystkich dobrodziejstw nowych technologii to właśnie tradycyjna wizytówka wciąż pozostaje „przepustką” do nawiązywania relacji biznesowych. Ważne, by jak najlepiej świadczyła o osobie, której imię i nazwisko jest na niej napisane. Profesjonalna wizytówka posiada ściśle określone cechy.

Jakie dane kontaktowe?

Wizytówka umożliwia odbiorcy nawiązanie z nami kontaktu – na wizytówce należy więc umieszczać właściwe informacje kontaktowe. Imię i nazwisko to absolutna podstawa, jako drugie plasuje się stanowisko w firmie lub wykonywany zawód, a następnie numer telefonu, strona www oraz e-mail. Reszta informacji jest w zasadzie zbędna, chyba że prowadzimy sklep lub restaurację – wówczas warto dodać adres, a nawet mapkę z dojazdem. Wszystkie dane muszą być aktualne. Jeśli przestają takie być, to powinniśmy wydrukować nowe wizytówki.

Ciekawy i estetyczny wygląd

Wizytówka jest mała, lecz jej projekt stanowi duże wyzwanie. Wszystko powinno być na niej starannie zaplanowane. Dobrze wykonana wizytówka to porządek podany w ciekawej formie. Ma być spójna z identyfikacją wizualną firmy – dopasowana do firmowej kolorystyki, czcionki oraz logo. Do tego pewne elementy, które wyróżnią naszą wizytówkę wśród innych – powinno być to coś intrygującego, jednak bez nadmiernych ozdobników. Stworzenie dobrej wizytówki to zadanie kompleksowe, które należy powierzyć profesjonalnemu grafikowi.

Dobra jakość wizytówki

Pierwsze wrażenie jest ważne, dlatego nie możemy pozwolić sobie na bylejakość. Drukowanie wizytówek w domu to czysta strata czasu i środków. Zlecenie projektu i druku profesjonalistom jest jedynym rozsądnym wyjściem. Przy wydruku pamiętajmy o gramaturze i rodzaju papieru, ostatnimi czasy bardzo modne są również wizytówki MultiLoft z kolorowymi krawędziami. Do tego warto zdecydować się na różnego rodzaju uszlachetnienia takie jak: laminowanie, lakierowanie czy np. z użyciem lakieru UV 3d. Czasem nieznacznie zwiększy to koszty realizacji, za to znacząco podniesie wygląd i wytrzymałość wizytówek. Możemy również pomyśleć o nieszablonowym rozwiązaniu i zastosować jakiś oryginalny format lub kształt. W ten sposób tworzymy prosty przekaz – dbając o nasze wizytówki, dbamy również o naszych klientów.