Opracowanie unikalnego logo staje się coraz trudniejszym zadaniem ze względu na rosnącą konkurencję oraz zmieniające się trendy. Ten najbardziej charakterystyczny znak firmowy powinien odznaczać się określonymi cechami, takimi jak oryginalność, dopasowanie do charakteru organizacji, skalowalność oraz jednoznaczność. Czy zdecydowanie się na logo w kolorach czerni i bieli to dobre rozwiązanie?
Konsumenci są codziennie atakowani setkami komunikatów. Firmy walczą o ich uwagę poprzez chwytliwe hasła i przyciągające wzrok reklamy, które najczęściej są przeładowane kolorami. W takim wypadku pójście w zupełnie przeciwnym kierunku może sprawić, że przyciągniemy zainteresowanie odbiorców.
To połączenie kolorystyczne jest intrygujące dzięki temu, że tworzy widoczny kontrast. Do tego stanowi dość klasyczne rozwiązanie. Czerń i biel kojarzą się z elegancją i są prawdziwie ponadczasowe. Pamiętajmy że logo jednokolorowe często daje nam wiele możliwości i nie zamyka nam drogi na zmianę na inny kolor, który może odświeżyć nasz wizerunek czy posłużyć do konkretnej kampanii.
Znak firmowy w kolorze czerni i bieli przyda się w szczególności tym markom, które szukają uniwersalnych rozwiązań. Minimalistyczny charakter sprawia, że takie logo pasuje niemal do każdego projektu. Można wykorzystać je w projekcie ulotki, billboardu, papieru firmowego i wszędzie będzie prezentować się dobrze. Ten typ logo jest zalecany przedsiębiorstwom, które chcą być odbierane jako stabilne i godne zaufania. Co do zasady stonowana kolorystyka przemawia przede wszystkim do nieco starszych odbiorców, jednak nie należy zapominać o takich markach jak Nike czy Disney, które również korzystają z jednokolorowych znaków firmowych.
Decydując się na ograniczoną kolorystykę można łatwo popaść w nudę. Żeby tego uniknąć, warto postawić na inne wyróżniające elementy. W przypadku takiego logo poleca się wybór na przykład interesującej czcionki lub wymyślenie intrygującego hasła reklamowego.
Logo to ważna część identyfikacji wizualnej firmy. Warto więc do jego stworzenia zatrudnić profesjonalnego grafika, który z łatwością znajdzie sposób na połączenie wartości marki w jednym znaku graficznym.