Gadżety reklamowe jako element identyfikacji wizualnej firmy

Identyfikacja wizualna (https://emiliawojcik.pl/identyfikacja-wizualna/) to pierwszy ważny krok w procesie tworzenia marki, za którą zawsze stoi jakaś firma. Celem tego procesu jest ustalenie odpowiedniej kolorystyki firmowej, dobranie kroju liter oraz stworzenie logo. Te symbole stanowią integralną część wizerunku marki. Logo to podstawa księgi znaku, a wraz z pozostałymi elementami jest ono również przedmiotem opisu w księdze identyfikacji wizualnej. Zawiera ona wskazówki na temat zalecanego stosowania tychże elementów.

Więcej niż tylko symbole

Kolorystyka, typografia, logo stanowią pojęcia dość abstrakcyjne. Tymczasem wielu klientów oczekuje od marek realnych korzyści, i to nie tylko w postaci wysokiej jakości produktów lub usług. Żeby połączyć identyfikację wizualną z pragnieniami klientów, warto wykorzystać właśnie gadżety reklamowe. Korzystanie z tego narzędzia promocyjnego deklaruje wielu przedsiębiorców, a za główną przyczynę uznają oni wysoką skuteczność takiej strategii.

Jak umieszczać symbole firmowe na gadżetach?

Jednym z wyznaczników profesjonalnie stworzonego znaku firmowego jest jego skalowalność. Rozmiar logo może zostać wówczas zmieniony bez uszczerbku na czytelności symbolu. Jest to widoczne szczególnie przy projektowaniu mniejszych gadżetów reklamowych, takich jak długopisy, artykuły biurowe czy smycze. Czytelność stanowi podstawowe kryterium, jakim należy kierować się w tym procesie. Ponadto należy zadbać o harmonijne połączenie kolorów i wysoką jakość artykułów – w końcu bezpośrednio świadczą one o danej firmie. Żeby wzmocnić identyfikację wizualną, warto wybierać przedmioty związane z działalnością przedsiębiorstwa lub gustami jej klientów.

Gadżety reklamowe – wykorzystanie

Te narzędzia można stosować w różnych celach promocyjnych i wizerunkowych. Gadżet służy do nawiązywania kontaktu z potencjalnymi odbiorcami, wynagradzania pracowników oraz dziękowania klientom, że są z nami. Wysokiej jakości artykuły promocyjne, które na dodatek są zaprojektowane zgodnie z identyfikacją wizualną, doskonale nadadzą się do kreowania wizerunku marki.