O skuteczności reklamy wielkopowierzchniowej w przestrzeni publicznej

Reklama wielkopowierzchniowa jest najczęściej spotykana w strategicznych punktach miast, a także obok tras z dużym natężeniem ruchu. Atrakcyjna lokalizacja nie jest jedynym czynnikiem, który decyduje o skuteczności tego rodzaju reklamy. Jakie jeszcze aspekty sprawiają, że reklama w dużym formacie działa na odbiorców?

Skupianie uwagi

Reklamy na billboardach przyciągają wzrok. Dlatego warto wykorzystać je dla zwiększenia skuteczności przekazu. Statystyki wskazują, że reklama outdoorowa każdego roku cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Oznacza to, że przynosi ona reklamodawcom wymierne korzyści.

Odpowiedź na dzisiejszy styl życia

Coraz więcej osób korzysta z samochodu. Grono odbiorców reklam umieszczanych blisko autostrad stale rośnie. Ten rodzaj promocji dociera do setek potencjalnych konsumentów w zaledwie kilka-kilkanaście minut. Jeśli dana reklama została wykonana w odpowiedni sposób, to jest ona w stanie przyciągnąć wzrok pasażerów nawet wtedy, gdy są zatopieni w ekranach swoich telefonów (oczywiście podróżując jako pasażerowie).

Nowoczesne techniki

Reklama outdoorowa ciągle się rozwija. Do tworzenia bilbordów stosowane są coraz to lepsze rozwiązania. Duże możliwości daje użycie świateł, na przykład lamp typu LED. Warto również eksperymentować ze sposobem komunikacji z klientami. Przekaz umieszczone na billboardzie może łączyć się z innymi formami reklamy, na przykład promocją w telewizji lub Internecie. Żeby stworzyć taką reklamę zewnętrzną, warto skorzystać ze wsparcia doświadczonego grafika.

Wydłużony czas ekspozycji

Im wcześniej widoczna reklama, tym więcej czasu na zapoznanie się z jej treścią – szukając odpowiedniego miejsca na umieszczenie reklamy zewnętrznej, należy koniecznie pamiętać o jak najdłuższym czasie ekspozycji na dany nośnik. Jeśli najazd wynosi co najmniej pół kilometra, wówczas odbiorca masz kilkanaście sekund na zapoznanie się z przekazem danej reklamy.