Rebranding – koszt czy inwestycja?

Odświeżenie wizerunku to krok, na który warto zdecydować się w kilku kluczowych sytuacjach: podczas zmiany dotychczasowej grupy odbiorców, wprowadzania nowego produktu czy zdobywania kolejnego rynku. Tego typu działanie wymaga przede wszystkim odpowiedniego przemyślenia.

Zadanie należy powierzyć doświadczonej osobie, która zadba nie tylko o aspekt identyfikacji wizualnej firmy i danej kampanii, ale przede wszystkim o spójną i jasną komunikację.

Rebranding – kiedy jest jedynie kosztem?

Rebranding to tak naprawdę zmiana całego dotychczasowego wizerunku firmy, a nie tylko pojedynczych elementów, takich jak np. logo. Jeśli danemu przedsiębiorstwu zależy jedynie na tym, aby odnowić swój znak firmowy, to chce ono dokonać jedynie relogingu. Wówczas obranie nowego kursu w zakresie całej dotychczasowej strategii marki jest po prostu nieopłacalne. Wystarczy dokonać lekkiego odświeżenia, jaką jest zmiana logo.

Rebranding – kiedy staje się inwestycją?

Istnieje kilka sytuacji, w których zmiana strategii wydaje się jak najbardziej wskazana. Dzieje się tak na przykład wtedy, gdy sprzedaż znacząco spada lub liczba klientów przestała rosnąć. Jest to oznaka tego, że nasza marka przestała z pewnych powodów być atrakcyjna dla odbiorców – kompletna zmiana wizerunku pomoże przywrócić dobre wyniki. Image, nawet ten, który przyniósł ogromny sukces, z czasem się starzeje lub powszednieje. Po kilku lub kilkunastu latach przedsiębiorstwo może przestać się już wyróżniać. Żeby ponownie zwrócić na siebie uwagę, powinno ono zaskoczyć otoczenie poprzez zmianę swojej dotychczasowej strategii. Rebranding jest także polecany wtedy, gdy wizerunek marki nie jest dość spójny albo sposób komunikacji przestał odpowiadać odbiorcom. Celem działań rebrandingowych może być nie tylko ratowanie działalności, ale również zdobywanie nowych klientów. Zmiana wizerunku jest polecana na przykład wtedy, gdy firma chce zaistnieć na nowych rynkach lub pragnie przyciągnąć do siebie szersze grono odbiorców.