Kiedy warto odświeżyć logo?

Może wydawać się, że logo liczące kilka lat jest bardziej rozpoznawalne i w związku z tym nie należy go zmieniać. To duży błąd. Znak firmowy powinien przeistaczać się wraz z rozwojem firmy, nowymi trendami i gustami kolejnych pokoleń odbiorców. Odświeżenie logo to jedno z podstawowych działań przeprowadzanych w ramach rebrandingu. Jakie są oznaki tego, że czas na wprowadzenie zmian?

Gdy obecny znak liczy sobie 5, 10, 15 lat

Świat zmienia się w tempie wręcz ekspresowym. Dotyczy to również grafiki i marketingu. Możliwości, które jakiś czas temu były poza zasięgiem wielu firm, dzisiaj zdają się na wyciągnięcie ręki. Logo liczące od pięciu lat wzwyż jest odbierane jako przestarzałe. Nie wzbudza dobrych skojarzeń wśród odbiorców. Dostosowanie znaku firmowego do teraźniejszej estetyki pokazuje, że firma idzie z duchem czasu.

Kiedy konkurencja jest coraz większa

Nowo powstające firmy wyróżniają się tym, że ich identyfikacja wizualna jest bardziej aktualna niż znaki ich poprzedników. Twoje przedsiębiorstwo działa na rynku od wielu lat, ale w ostatnim czasie widzisz coraz więcej podobnych firm? Jednym z trików na zachowanie pozycji lidera jest odświeżenie logo. Dzięki temu przekaz, jaki kreuje firma, staje się bardziej atrakcyjny dla odbiorców.

Zmiana oferty

Logo często pokazuje, w jakiej branży działa dana marka czy organizacja. Jeśli charakter firmy albo zakres jej usług i produktów się zmieniają, to należy zaktualizować również znak firmowy. W ten sposób przekaz kierowany do odbiorców pozostanie spójny i autentyczny.

Sposób na przypomnienie

Klienci przyzwyczają się do wizerunku firmy, dlatego z czasem marketing może nie być już tak skuteczny. Lifting logo sprawi, że dotychczasowi odbiorcy ponownie zwrócą uwagę na to, z czyich usług korzystają. Odświeżenie znaku firmowego, który powinien być jednocześnie oryginalny i uniwersalny, warto zlecić doświadczonemu grafikowi. Profesjonalista zachowa cechy dawnego logo, które w końcu posiada pewną rozpoznawalność, nadając mu przy tym nowoczesnego szlifu. Swoje usługi w tym zakresie proponuję pod adresem https://emiliawojcik.pl/identyfikacja-wizualna/.