Jak wybrać kolor firmowego logo?

Identyfikacja wizualna firmy wymaga starannego przemyślenia. Należy odpowiedzieć sobie na liczne pytania, a jednym z najważniejszych jest to, jak dana organizacja chce być postrzegana. Czynnikiem, który ma na to niebagatelny wpływ, jest firmowa kolorystyka. Jak należy ją wybrać?

Psychologia kolorów – to ma znaczenie!

Każda barwa oddziałuje na ludzką psychikę w określony sposób, a dziedzina badająca te związki nazywa się psychologią kolorów. Dostarcza ona cennej wiedzy każdemu, kto chce zaprojektować logo w przemyślany sposób. Klienci często podświadomie wyrabiają sobie opinię na temat danej firmy, kierując się odczuciami, jakie wywołuje w nich logo. Warto wiedzieć, jak wzbudzić w odbiorcach określone skojarzenia. Co na ten temat mówi psychologia kolorów?

Ciepłe kolory – dla młodszych odbiorców

Wyrazisty żółty kojarzy się z optymizmem, pomarańczowy podobno wyzwala kreatywność, a czerwony to symbol dynamiki. Firma z logo w takich barwach jest chętnie wybierana przez nastolatków i młodych dorosłych. Liczy się dla nich bowiem swoboda, czyli na przykład możliwość korzystania z usług internetowych. Na taką kolorystykę często decydują się banki z rozbudowanym systemem bankowości online. Wybierając jedną z tych barw jako swój motyw przewodni, firma kieruje do swoich klientów przekaz: „obiecujemy dopasować się do Waszych oczekiwań”. Ciepła paleta barw to także opcja dla firmy oferującej produkty lub usługi skierowane do dzieci.

Niebieski – jeśli chcesz wzbudzić zaufanie

Jeżeli celem przedsiębiorstwa jest pozyskanie zaufania klientów, to powinno ono zdecydować się na stonowaną barwę, która wzbudza pozytywne skojarzenia. Niebieski jest tutaj strzałem w dziesiątkę. Ten kolor kojarzy się z czystością, wolnością i przestrzenią. Chcąc pokazać odbiorcom, że mogą być pewni co do niezawodności naszych produktów, warto postawić właśnie na niebieską barwę. Alternatywę stanowi szary, jednak zazwyczaj lepiej połączyć go z innym, bardziej zdecydowanym kolorem. Wówczas mamy pewność, że znak rzeczywiście utrwali się w pamięci odbiorców.

Zieleń – ekologia i relaks w jednym

Po kolor zielony sięgają przede wszystkim przedsiębiorstwa, które chcą być odbierane jako przyjazne dla środowiska. Warto użyć tego koloru zajmując się sprzedażą produktów ekologicznych. Zieleń to również barwa kojarząca się z relaksem i dobrym samopoczuciem. Dlatego sprawdza się w logo marek kosmetycznych oraz miejsc oferujących usługi kosmetyczne takich jak SPA, salony piękności i masażu.