Jak zaprojektować skuteczną ulotkę reklamową?

Ulotka to prawdziwy klasyk reklamy. Korzystają z niej firmy ze wszystkich branży. Jednak tylko niewielka część z nich robi to dobrze. Jak uczynić z ulotki skuteczne narzędzie reklamowe?

Dlaczego ktoś ma jej nie wyrzucić?
Ulotka powinna być przede wszystkim użyteczna. Klient musi widzieć korzyść w tym, że zatrzyma ją w kieszeni. Dlatego warto uczynić z ulotki kupon rabatowy. Jeśli zapewni odbiorcy korzystny rabat w restauracji lub sklepie odzieżowym, wówczas nie wyląduje w koszu. W ten sposób dowiemy się również, czy ta forma promocji rzeczywiście się opłaciła – wystarczy policzyć, ile rozdanych ulotek wróciło z powrotem w nasze ręce.

Kreowanie wizerunku
Za pomocą ulotki tworzymy wizerunek firmy, dlatego liczy się projekt dopasowany do odbiorcy, jak i do nadawcy. Ulotka powinna zwracać uwagę grupy docelowej, do której jest skierowana. Jeśli chodzi o nadawcę, to projekt powinien odpowiadać identyfikacji wizualnej firmy – charakterystycznych dla niej kolorów, fontu czy grafiki. Trzeba jednak pamiętać o umiarze. W projekcie należy użyć maksymalnie dwóch krojów pisma i nie przesadzać z ilością barw. Zbyt duża liczba detali spowoduje, że projekt będzie nieczytelny. Dużo nie zawsze znaczy lepiej o tym często zapominamy.

Wystarczająca liczba informacji
Ulotka nie jest co prawda wizytówką, która ma zawierać tylko te podstawowe dane, mimo to warto zastanowić się nad ilością informacji, jakie chcemy przekazać odbiorcy. Skrawek papieru to zdecydowanie zbyt mało miejsca, by opisywać całą ofertę i wszystkie atuty firmy. O wiele lepiej ograniczyć się do tego, co jest naprawdę istotne – ulotka jeszcze bardziej zyska na przejrzystości.

Dodatkowe wskazówki
Projekt ulotki zawsze warto wzbogacić o ciekawą grafikę lub zdjęcia. Istotnym jest, aby ulotki były wydrukowane na dobrej jakości papierze – świadczy to o profesjonalizmie firmy. Żeby wyróżnić się na tle innych, możemy zaprojektować ulotkę we własnym formacie lub nietypowym kształcie. Wówczas czekają nas nieco dłuższe konsultacje z wykonawcą, ale skuteczna ulotka jest warta zarówno cena, jak i wysiłku.