Zdjęcia produktów w sklepie internetowym

Klienci kupują oczami, bo najważniejszym zmysłem dla większości z nas jest wzrok. Skoro więc kierujemy ofertę głównie do wzrokowców, to musimy nauczyć się robienia zdjęć, które sprzedają.

Zdjęcia w e-sklepie mają znaczenie

Internetowe zakupy mają wiele zalet – są szybkie, wygodne i korzystne cenowo. Jednak kupujący nie może realnie zapoznać się z produktem. Zdjęcia w sklepie internetowym muszą być wysokiej jakości, tak by jak najwierniej pokazać produkt. Z pomocą zdjęć odbiorca nie kieruje swoimi odczuciami, co zmniejsza liczbę późniejszych reklamacji. Z posiadania dobrych zdjęć wynika też inna korzyść dla sprzedawcy, a jest nią mniejsza ilość zapytań klientów o cechy danego produktu.

Jak robić zdjęcia do sklepu internetowego?

Profesjonalne zdjęcia produktów powinny dawać wiele możliwości. Mowa o stosowaniu różnej perspektywy i zbliżeniach, które pokazują najmniejsze detale, cechy produktu. W ten sposób zwiększymy komfort użytkownika oraz lepiej zaprezentujemy się na tle konkurencji. Przedstawiajmy produkt w różnych wersjach kolorystycznych i w różnym otoczeniu. Nasza oferta stanie się wówczas bliższa klientom, co może przesądzić o zakupie. Prawdziwą rewolucją w fotografii produktowej są zdjęcia 360 stopni – dzięki nim oglądanie produktu staje się nieograniczone.

Jak zoptymalizować zdjęcie pod Google?

Podczas publikacji zdjęć w sklepie internetowym musimy pamiętać najpierw o odbiorcach, a potem o Google Grafice. Wyszukiwarka może być nam pomocna i zwiększać ruch na stronie lub wręcz przeciwnie – uparcie ignorować nawet najpiękniejsze fotografie. Wszystko zależy od tego, czy dopasujemy je pod kątem SEO. Należy zacząć już od samej nazwy pliku, która powinna składać się ze słów kluczowych. Ma być przy tym krótka i pisana z łącznikami zamiast spacji. W atrybucie alt należy umieścić opis zdjęcia. Wokół niego również warto umieścić widoczny dla użytkownika tekst, w którym krótko opiszemy, co przedstawia dane zdjęcie. Do tego – w miarę możliwości – zdjęcia nie powinny zajmować zbyt wiele miejsca. Kompresja zdjęć jest bardzo ważna, ale doświadczony grafik wie jak sobie z tym poradzić. Dzięki temu zdjęcia są lekkie a co za tym idzie nie obciążają strony podczas wczytywania.