Czym jest redesign i jak wpływa na sukces marki?

Świat reklamy ciągle się zmienia, i to w zawrotnym tempie. Z perspektywy innowacji czy stosowanych technologii dziesięć lat jest w marketingu jak stulecie, a stulecie to milenium. Firmy chcąc nie chcąc muszą iść z duchem czasu, inaczej stale pojawiająca się konkurencja odbierze im klientów. W odpowiedzi na zmiany firmy unowocześniają swój wizerunek, również poprzez redesign logo, czyli dopasowanie go do estetyki aprobowanej przez dzisiejszych odbiorców.

Wszystko płynie

Postęp, trendy, nowe technologie – to za nimi chcemy podążać. Firma nie będzie odbierana jako nowoczesna, jeżeli jej logo odpowiada standardom wzorniczym stosowanym kilka dekad temu. Warto wziąć przykład z największych marek, które przeprowadzają redesign logo co kilka-kilkanaście lat. Oczywiście nie chodzi tutaj o całkowite porzucenie dotychczasowej identyfikacji wizualnej, lecz o wprowadzenie niewielkich zmian, które uatrakcyjnią logo w oczach klientów. Innymi słowy dbanie o firmowe logo jest dla konsumentów sygnałem tego, że dana firma ciągle pracuje nad swoim wizerunkiem, a także dopasowuje się do dzisiejszych standardów.

Tradycja w zupełnie nowej formie

Przeprojektowane logo zachowuje dotychczasowy charakter, jednak zawiera pewne zmiany zgodne z trendami wzorniczymi. Żeby podjąć decyzję o resdesignie logo, musimy spojrzeć na nie przez pryzmat funkcji, jaką spełnia w procesie budowania wizerunku. Logo ma odróżniać nas od innych, wzbudzać skojarzenie z dziedziną naszej działalności. Odbiorcy powinni identyfikować je w szybki sposób w końcu dzięki niemu jesteśmy rozpoznawalni. Czasami wystarczy jedynie wzmocnić pewne elementy – być może kolor tła przytłacza logotyp i sprawia, że jest on mało widoczny? Wszystko ulega dziś uproszczeniu, dlatego wiele firm rezygnuje z niepotrzebnych elementów w swoim logo. Ujednolicenie barwy, a także postawienie na bardziej wyrazistą typografię.

Jeżeli nasza firma całkowicie zmieniła profil swojej działalności lub poszerzyła go, to zdecydujmy się na bardziej widoczne zmiany w logo lub zlećmy jego całkowitą metamorfozę. Owszem, może to być ryzykowna decyzja, ale przyniesie nam ona korzyść tylko wtedy, gdy o wykonanie tego zadania poprosimy profesjonalnego grafika.