Dlaczego profesjonalne logo jest tak istotne dla wizerunku firmy?

Powodów, dla których nie warto rezygnować z posiadania profesjonalnie zaprojektowanego logo, jest bardzo dużo.

Przede wszystkim należy wiedzieć, że jego brak praktycznie uniemożliwia przedsiębiorstwu odniesienie jakiegokolwiek sukcesu na rynku większym niż lokalny, ograniczony np. do jednej, niewielkiej miejscowości. Klientowi trudno w ogóle zidentyfikować firmę w sytuacji, gdy na myśl o niej w umyśle nie pojawia się żaden, nawet najbardziej podstawowy graficzny odnośnik.

Poza tym na logo opiera się większość elementów identyfikacji wizualnej firmy. To ono określa oznakowanie dokumentów, wnętrz czy środków transportu. Ma również wpływ na firmową kolorystykę (wnętrz czy ubrań), typografię w dokumentach, kształt opakowań oraz wszelkiego rodzaju materiałów promocyjnych i reklamowych. Innymi słowy – logo firmy nie tylko samo jest elementem wizerunku, ale również ma bardzo duży wpływ na pozostałe składniki identyfikacji wizualnej.

Z tego względu logo powinno być charakterystyczne, unikalne, łatwe do zapamiętania oraz czytelne. Dobrze, gdy jego forma w chociaż minimalnym stopniu koresponduje z działalnością firmy, dzięki czemu istnieje możliwość natychmiastowego wytworzenia w umyśle odbiorcy odpowiednich pozytywnych skojarzeń.

Jeżeli spojrzycie Państwo szerzej na kwestię logo, szczególnie tych posiadanych przez firmy o globalnym zasięgu, zauważycie, że są one dość proste. Czasami składają się z samego sygnetu, czasami wyłącznie z logotypu, ale zawsze są czytelne i łatwe do zapamiętania. Branża, wielkość firmy czy rodzaj jej działalności nie mają w tym przypadku żadnego znaczenia. Liczy się skuteczność w dotarciu do świadomości masowego odbiorcy. Logo jest po prostu opakowaniem najważniejszej informacji dotyczącej każdej firmy. Informacji, która mówi, że firma będąca jego właścicielem istnieje i oferuje określone usługi.

Poza tym nie należy zapominać o bardzo ciekawej właściwości logo. Otóż jest to element, którego rola może wykraczać daleko poza marketing i po prostu generować dodatkowe korzyści finansowe. Nie jest tajemnicą, że dobre i znane logo sprawia, że nawet średniej jakości produkt jest przez klientów lepiej oceniany, niż produkt obiektywnie lepszy, ale za to niebędący żadną znaną marką. Obecność na opakowaniu produktu niewielkiego znaczka, należącego do znanej marki, automatycznie podnosi wartość produktu oraz prestiż jego posiadacza.