Co obejmuje system identyfikacji wizualnej firmy?

Identyfikacja wizualna jest czymś, od czego zaczyna się proces tworzenia marki. To podstawa wizerunku każdej organizacji. Jej system powinien wywoływać określone skojarzenia i emocje u odbiorców. Tworzenie identyfikacji wizualnej firmy nie obejdzie się bez pomocy profesjonalisty – osoby znającej się równie dobrze na grafice, co na marketingu.

Podstawowe elementy – logotyp oraz kolory

Można powiedzieć, że kreacja logotypu i dobór kolorystyki to pierwszy, a zarazem kluczowy etap określania identyfikacji wizualnej. Od niego też zależą kolejne projekty – firmowy znak i kolory będą w końcu stosowane we wszystkich przyszłych materiałach promocyjnych. Przy wyborze kolorystyki nie chodzi o kurczowe trzymanie się jednego koloru, ale o stworzenie palety pasujących do siebie odcieni, które można będzie stosować do różnych celów. Stworzenie logotypu i dobranie firmowych barw warto zlecić specjaliście, a przynajmniej skonsultować z nim swój wybór. Niejednokrotnie to właśnie te elementy identyfikacji decydują o sukcesie marki. Warta opracowania jest również typografia. Firmowe kolory i fonty stanowią główne składniki księgi znaku – przewodnika po identyfikacji wizualnej danej firmy.

Kolejne elementy firmowej tożsamości

Gdy logotyp i zestaw kolorów zostaną ustalone, można przystąpić do ozdabiania nimi przedmiotów, które posłużą jako nośniki promocyjne. Taki podstawowy zestaw narzędzi, jakie są stosowane w każdej organizacji, składa się z: wizytówek, papieru firmowego, kopert, teczek, gadżetów reklamowych i innych przedmiotów, z którymi klienci mają kontakt i które mogą bezpośrednio wykorzystać. Przykładowe elementy identyfikacji wizualnej znajdziecie pod linkiem https://emiliawojcik.pl/identyfikacja-wizualna/.

Identyfikacja wizualna na szeroką skalę

Inne, niemniej ważne elementy identyfikacji wizualnej, to aranżacja siedziby przedsiębiorstwa, a nawet ubiór jej pracowników, na przykład określony dress code. Ważne jest również dopasowanie floty. Do tego dochodzą oczywiście materiały reklamowe stosowane wewnątrz (reklama typu indoor) i na zewnątrz (reklama typu outdoor).