Opakowanie produktu i jego wpływ na decyzje zakupowe

Jak je widzą, tak go piszą – mowa o opakowaniu i produkcie. Już od dawna opakowanie jest czymś więcej niż tylko zabezpieczeniem towaru. Jego estetyka w znaczący sposób wpływa na decyzje konsumentów, ponieważ zdecydowana większość z nich to wzrokowcy.

Opakowanie produktu – jakie ma znaczenie?

Opakowanie pełni wiele ważnych funkcji. Stanowi swego rodzaju reklamę, informuje klienta o najważniejszych cechach produktu, a jednocześnie kreuje określony wizerunek marki. Opakowanie jest również sposobem na budowanie lojalnej relacji z klientem. Chcemy mieć w swoich domach ładnie prezentujące się, charakterystyczne bądź prestiżowo wyglądające produkty, takie też łatwiej znaleźć nam na sklepowych półkach. Jednak przede wszystkim opakowanie ma zachęcić klienta do wzięcia produktu do ręki i zapoznania się z nim. Pudełko trafione w gust odbiorców jest jak skuteczna zachęta do pierwszego kontaktu. W projekcie opakowania każdy, nawet najmniejszy element posiada duże znaczenie – od ułożenia linii po kolorystykę.

Na co zwracają uwagę klienci?

Opakowanie ma być estetyczne i funkcjonalne – to pierwsze liczy się nieco bardziej, gdy szukamy produktu na prezent. Kształt opakowania powinien pozwalać na wygodne przechowywanie produktu. Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na ekologiczne i trwałe wykonanie opakowania. Dzięki temu służy im ono później jako pojemnik na drobiazgi. Jednym z najmniej istotnych czynników okazuje się waga opakowania.

Kolorystyka – to ma duże znaczenie

Kolory wywołują skojarzenia. Powinni wiedzieć o tym przede wszystkim graficy projektujący opakowania. Jeśli chcemy wywołać u odbiorcy konkretną reakcję, dowiedzmy się więcej na temat psychologii kolorów. Klienci chętniej sięgają po wielobarwne opakowania, choć tych wydaje się być na półkach dość sporo – może to właśnie prostota pozwoli naszemu produktowi wyróżnić się na tle innych? Nie zawsze więcej znaczy lepiej, wszystko musi być wyważone oraz odpowiednio zaprojektowane. Postawmy na doświadczonego grafika i na jego umiejętności, zmysł estetyczny i na koncepcję marketingową. Jednak pamiętajmy że w każdym wypadku warto zadbać o to, aby informacje na opakowaniu były przedstawione jasno i czytelnie. Liczy się efekt końcowy.