Promocja firmy podczas eventów branżowych – jak wykorzystać okazję?

Eventy branżowe to doskonała okazja na promocję firmy. Dlaczego? Ponieważ na takie wydarzenia uczęszczają osoby, które z dużym prawdopodobieństwem mogą stać się naszymi klientami – i to niejednorazowo, ale na stałe. Konkurencja jest jednak dość spora. O czym należy koniecznie pamiętać, chcąc w skuteczny sposób wypromować swoje przedsiębiorstwo podczas targów lub innych wydarzeń branżowych?

Event marketing – narzędzie do wszystkiego?

Uczestnictwo firmy w evencie jest sposobem na zrealizowanie kilku innych celów reklamowych. To przede wszystkim okazja do poznania odbiorców, podjęcia z nimi dialogu i utrwalenia informacji na temat danej marki w ich świadomości. Istnieje wiele form event marketingu – ten rodzaj reklamy nie ogranicza się jedynie do prowadzenia stanowiska podczas określonego wydarzenia. Kreatywnym przykładem event marketingu jest organizacja gier miejskich i innych konkursów dla uczestników wydarzenia. Każdą z form promocji warto połączyć z działaniami, które pozwolą na uzyskanie informacji zwrotnej, czyli opinii konsumentów na temat danej marki. W tym celu można posłużyć się ankietami czy quizami – dla dodatkowej motywacji warto przewidzieć nagrody dla uczestników. Podsumowując: ta forma marketingu pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców, zwiększyć świadomość na temat marki wśród dotychczasowych odbiorców oraz wykreować pozytywny wizerunek firmy.

Jak zaprojektować stoisko?

Firma biorąca udział w wydarzeniu branżowym dysponuje własnym stanowiskiem. To miejsce, w którym potencjalni klienci mogą zapoznać się z jej ofertą. Wyzwanie stanowi opracowanie koncepcji takiego miejsca. Musi się ono wyróżniać i pasować do identyfikacji wizualnej danego przedsiębiorstwa. Do tego klienci nie powinni mieć problemu z jego odnalezieniem. Dlatego poleca się skorzystanie z wyrazistej kolorystyki, która pozwoli dostrzec dane miejsce nawet z daleka. Odpowiednio dopasowane barwy to również większe szanse na to, że klienci zapamiętają dane miejsce. Należy pamiętać również o zachowaniu przestrzeni, dlatego stoisko nie może być całe zastawione produktami. Warto pozostawić nieco wolnego miejsca, aby móc swobodnie porozmawiać z osobami zainteresowanymi ofertą. Projektowanie stoisk targowych to zatem zadanie, które warto powierzyć profesjonalistom.

Odpowiedni personel

Do prowadzenia stoiska należy zaangażować osoby, które będą w stanie kompleksowo przedstawić ofertę firmy i jednocześnie dopasują ją do osobistych preferencji klienta. Przedsiębiorstwo musi zostać zaprezentowane w sposób profesjonalny – tylko wtedy możliwe jest zrobienie dobrego wrażenia.