Reklama wielkoformatowa – czy warto w nią zainwestować?

Reklama wielkoformatowa kojarzy się przede wszystkim z dużymi, przykuwającymi wzrok billboardami. Są one dzisiaj na tyle popularne, że wielu reklamodawców rozważa słuszność wyboru tej dość kosztownej reklamy.

Reklama wielkoformatowa – czym jest?

To reklama, najczęściej w formie wydruku, która zajmuje powierzchnię powyżej 100 mkw. Wykonuje się ją z różnych materiałów – papieru billboardowego, PCV, poliestru, folii wylewanej i wielu innych. Nadruk jest wykonywany przy użyciu techniki druku wielkoformatowego. Tego typu reklama jest umieszczana na ścianach budynków, billboardach, citylightach czy autobusach i innego rodzaju środkach komunikacji miejskiej i nie tylko. Warto dodać, że rozmieszczenie reklamy w przestrzeni publicznej jest regulowane przez odpowiednie przepisy.

Zalety reklamy wielkoformatowej

Reklama o sporych gabarytach posiada kilka niezaprzeczalnych atutów. Trafia do klienta masowego, zatem ma sporą moc oddziaływania. To także sposób na dotarcie do odbiorców, którzy nie korzystają z mediów, w związku z czym omija ich przekaz reklamowy w telewizji lub prasie. Ten rodzaj reklamy ma stały charakter – klient nie może jej usunąć z pola widzenia. Promocja odznacza się zatem wysoką skutecznością. Działania marketingowe na wielkim formacie trafiają do klienta będącego poza domem, a więc bardziej skorego do zrobienia zakupów. Reklama wielkoformatowa pomaga trafiać do tych, którzy rzeczywiście mogą skorzystać z oferty reklamodawcy. Ponadto dobrze zaprojektowana reklama wielkoformatowa zapada odbiorcy w pamięci i wywołuje w nim określoną reakcję.

Jak zaprojektować reklamę wielkoformatową?

Najpierw należy określić przekaz reklamowy – może być on dopasowany do reklamy zwiastunowej, sprzedażowej lub wizerunkowej. Następnie tworzony jest koncept, czyli graficzne przedstawienie pomysłu. Skorzystanie z usług dobrego grafika jest po prostu konieczne. Dzięki temu projekt reklamy wielkoformatowej będzie oryginalny, w odpowiedniej kolorystyce oraz wersji, którą można przeznaczyć bezpośrednio do druku. Reklama powinna być dobrze widoczna zarówno z daleka, jak i z bliska. Wykorzystane na niej hasło warto wykorzystać również w innych działaniach promocyjnych. Wszystkich zainteresowanych zamówieniem projektu reklamy wielkoformatowej zapraszamy do przejrzenia portfolio dostępnego pod linkiem: https://emiliawojcik.pl/projektowanie-stoisk-targowych/.