Wygląd i forma stoiska targowego – jaki mają wpływ na klienta?

Targi branżowe to miejsce prowadzenia wielu działań marketingowych. Uczestnictwo w tym wydarzeniu służy temu, byśmy zaprezentowali się potencjalnym klientom, wzmocnili kontakty z dotychczasowymi partnerami w biznesie oraz kreowali określony wizerunek firmy. To świetna okazja na zbadanie oferty konkurentów, a także aktualnych trendów rynkowych. Niezwykle cenna jest także możliwość poznania opinii klientów. Jednak to odbiorcy muszą wykazać chęć do zapoznania się z informacjami lub atrakcjami, jakie do nich kierujemy. Istnieje wiele czynników decydujących o atrakcyjności naszej firmy podczas targów, a jednym z nich jest wygląd stoiska.

Stoisko targowe jako wyznacznik jakości usług

Pamiętajmy o tym, że stoisko targowe służy kreowaniu określonego wizerunku, dlatego traktujmy je jak narzędzie. Musi ono wzbudzać określone skojarzenia oraz zgadzać się z firmową identyfikacją wizualną. Chcąc przyciągnąć młodych odbiorców, zastosujmy żywą kolorystykę (o ile jest ona spójna z kolorystyką firmy) oraz nowoczesne wyposażenie. Forma stoiska powinna być otwarta, tak by zachęcać do zapoznania się z ofertą. W zależności od miejsca wystawienniczego, może to być stoisko zbudowane na planie prostokąta, kwadratu, umieszczone w rogu lub na środku przestrzeni ekspozycyjnej, w formie wyspy.

Jak przyciągnąć odbiorców?

Klient zainteresuje się naszym stoiskiem, jeżeli będzie ono stworzone pomysłowo. Warto w tym celu wyeksponować nasz największy atut. Jeżeli jest nim sam produkt, to nadajmy mu pierwszeństwo i wyeksponujmy go na środku naszego stoiska. Podświetlenie, a nawet dynamiczne efekty świetlne, skutecznie oddziałują na widzów.

Gdy chcemy skupić się na kreowaniu wizerunku, to musimy postawić na ciekawe materiały marketingowe. Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie treściami wideo, coraz więcej firm decyduje się na tworzenie filmiku branżowego, który znacząco uatrakcyjnia stanowisko. Można w nim zastosować pewne niekonwencjonalne ujęcia, na przykład wykonane z perspektywy lotu ptaka.

Ponadto pozwólmy klientom łatwo nas odnaleźć – jako że w targach pracy bierze udział zazwyczaj kilkaset wystawców, niezbędna będzie odpowiednia ulotka lub broszura, w której możemy zamieścić mapkę z drogą do naszego stoiska.