Czy warto korzystać z gotowych szablonów logo?

Wiele przedsiębiorstw zastanawia się nad tym, czy oryginalne logo jest im rzeczywiście potrzebne. Co wybrać: autorski projekt czy gotowe szablony?

Jakie znaczenie ma logo?

Charakterystyczny firmowy znak jest podstawowym narzędziem do kreowania wizerunku i identyfikacji wizualnej firmy. Za jego pomocą można wyrazić rozmaite aspekty działalności danego przedsiębiorstwa. Najlepsze logo spełnia wiele ról jednocześnie:

  • pokazuje profil działalności danego podmiotu,
  • oddziałuje na emocje odbiorcy
  • zachęca go do zakupu produktu lub usługi.

Tego typu znak decyduje również o tym, czy dana marka zostanie zapamiętana – jeżeli tak, to istnieją duże szanse na to, że klient będzie korzystał z oferty danej firmy nawet podświadomie. Profesjonalnie zaprojektowany znak przyciąga również potencjalnych klientów — dlatego właśnie logo powinno być „szyte na miarę”, a więc w pełni dostosowane do profilu i działalności danego przedsiębiorstwa.

Dlaczego jeszcze warto wybrać logo na zamówienie?

Powierzając zadanie profesjonalnemu grafikowi, mamy pewność co do tego, że otrzymany projekt będzie skalowalny, a jego kolorystyka zostanie dopasowana do identyfikacji wizualnej firmy. W ten sposób z logo można uczynić prawdziwie uniwersalny element, który będzie można użyć do stworzenia różnych materiałów reklamowych. Przyda się do umieszczenia na ulotce, plakacie oraz oczywiście na produktach lub opakowaniach. Ponadto nada się jako wyróżnik na stronie internetowej, a także w korespondencji z klientem.

Komu powierzyć stworzenie logo?

Projekt znaku firmowego to zadanie dla osoby z wieloletnim doświadczeniem nie tylko w grafice komputerowej, ale również w tworzeniu identyfikacji wizualnej marki. W ten sposób możliwe jest zrealizowanie projektu, który pomoże firmie odnieść sukces na rynku. Skorzystanie z usług eksperta daje również pewność co do tego, że projekt zostanie gruntownie skonsultowany z zamawiającym.