Jak zaprojektować responsywną stronę internetową?

Nie będzie zaskoczeniem stwierdzenie, że strony internetowe muszą dostosowywać się do ekranów różnych urządzeń. Mnóstwo osób korzysta z internetu przy użyciu swojego smartfona lub tabletu. Responsywne witryny są również lepiej oceniane przez algorytmy wyszukiwania. Warto zatem wiedzieć, jak je stworzyć. Wskazówki znajdują się poniżej.

Czym jest strona responsywna?

Mianem strony responsywnej (ang. responsive web design) określa się witrynę, która dostosowuje się do szerokości ekranu danego urządzenia. Dzięki temu to, co znajduje się na wyświetlaczu, nie wymaga powiększania, ani rozciągania. Zwiększa to komfort korzystania z witryny oraz poprawia jej czytelność.

Kto w szczególności powinien postawić na responsywną stronę?

Witryna dostosowująca się do rozmiaru ekranu to rozwiązanie, które zainteresuje przede wszystkim przedsiębiorców. Większość dzisiejszych konsumentów przed skorzystaniem z oferty danej firmy wyszukuje opinie na jej temat w sieci. Responsywne strony są oceniane jako lepsze przez roboty Google’a, a dzięki temu są wyświetlane w hierarchii wyników wyszukiwania. Zatem jeśli chcesz liczyć na rosnące grono klientów, to koniecznie musisz dostosować swoją witrynę do wymogów największej wyszukiwarki na świecie, warto zatem pamiętać o tym.

O czym pamiętać podczas tworzenia strony responsywnej?

Proces stawiania tego typu witryny zależy od tego, czy chce się przerobić stary szablon na wersję responsywną, czy też wykonuje się ją od podstaw. W pierwszym przypadku należy pamiętać o specjalnym znaczniku z metatagiem „viewport”. Umożliwi on dostosowywanie szablonu do rozmiarów ekranu urządzenia. Kolejny krok to stworzenie właściwego szablonu danej strony. Wersja na telefon powinna być zbudowana na tak zwanej jednej kolumnie, ponieważ wówczas jest lepiej wyświetlana na urządzeniach mobilnych. Niekiedy konieczne jest ukrycie pewnych sekcji, które wyświetlają się w wersji na komputery. Elementy, które na pewno warto zostawić, to logo danej firmy, menu nawigacyjne oraz właściwa treści witryny. Jeśli chodzi o design strony, to powinien być on minimalistyczny, a przy tym nawiązywać do identyfikacji wizualnej danej firmy. W ten sposób witryna będzie czytelna i łatwo rozpoznawalna.