Cechy dobrego logo

Logo to najbardziej rozpoznawalny znak każdej organizacji. Ma ono ogromną moc – może zadecydować nawet o tym, czy firma odniesie sukces. Jako że logo służy do znakowania wszystkiego, co związane z daną marką, to jego projekt musi spełniać określone kryteria. Co sprawia, że dane logo jest dobre?

Dopasowana kolorystyka i typografia

Projektowanie logo często zaczyna się od ustalenia koncepcji co do koloru i typografii. Oba te elementy powinny być dopasowane do kreowanego wizerunku firmy. Przykładowo – użycie niebieskiego koloru w logo sprawia, że dana organizacja jest postrzegana jako godna zaufania.

Łatwe do zapamiętania

Niektóre symbole są rozpoznawalne na całym świecie, ponieważ są m.in. łatwe w zapamiętaniu. Sprzyja temu nieskomplikowany, a jednocześnie oryginalny kształt znaku oraz paleta kolorystyczna ograniczona do maksymalnie trzech barw. Podczas projektowania logo należy pamiętać, że siła tkwi w prostocie.

Głębsze znaczenie

Logo nie może być po prostu ładnym, pasującym do wszystkiego znaczkiem. Za jego istnieniem powinien kryć się głębszy sens. Tworząc logo, należy pamiętać, że powinno być ono wyznacznikiem wartości danej marki, jej filozofii i wszystkiego, co chce przekazać klientom. Jednocześnie przekaz logo powinien być klarowny, dlatego lepiej zrezygnować z elementów dekoracyjnych, które nie wnoszą żadnej wartości.

W pełni oryginalne

Dobre logo nie powiela schematów ani nie kopiuje znanych już rozwiązań. To symbol przypisany tylko i wyłącznie jednej organizacji. Do jego stworzenia potrzebna jest kreatywność, a także wyczucie dobrego stylu.

Uniwersalne

Jedno logo powinno posiadać kilka wersji, dzięki czemu możliwym będzie jego utrwalanie na różnych nośnikach. Na pewno musi występować w postaci wektora, w sam raz do druku, a także w postaci rastrowej, dzięki czemu można je stosować również na nośnikach cyfrowych.

Dlaczego to takie trudne?

Stworzenie oryginalnego logo stanowi spore wyzwanie. Po pierwsze, żyjemy w czasach, w których wydaje się, że wszystko już kiedyś było. Po drugie, w logo należy umieścić wiele elementów – od filozofii marki po jej wizerunek. Po trzecie, ma ono pozostać proste i czytelne. Dlatego kreację logo warto powierzyć ekspertowi – https://emiliawojcik.pl/.