Projektowanie logo a wywoływanie emocji w odbiorcy

Logo służy przede wszystkim do identyfikacji organizacji. Nie jest to suchy, zwykły znak, ale symbol wzbudzający pewne skojarzenia, a tym samym również emocje. Jak stworzyć logo, które wywoła u odbiorców określone uczucia?

Emocje a kolorystyka

Zgodnie z założeniami psychologii kolorów, barwa logo ma ogromne znaczenie. W każdej kulturze określone kolory wzbudzają pewne emocje. Co więcej, kolory mogą mieć nawet wpływ na funkcjonowanie naszego ciała i umysłu. Dowiedziono, że przebywanie w otoczeniu, w którym dominuje czerwona kolorystyka, powoduje szybsze bicie serca i polepsza przepływ krwi. Z kolei patrzenie na kolor zielony zmniejsza napięcie w mięśniach oczu. Przed stworzeniem logo należy koniecznie zapoznać się z psychologią kolorów i tym, jakie emocje wzbudza każdy z nich. Pozwoli to dopasować logo do celów firmy oraz oczekiwań jej odbiorców.

Jak mózg widzi logo?

Żeby tworzyć logo, które wpłynie na emocje odbiorców, warto wiedzieć, w jaki sposób ludzki mózg odbiera ten najważniejszy firmowy znak. Na samym początku widzimy kolor i kształt logo. Potrafimy dostrzegać nie tylko te kształty, które rzeczywiście znajdują się w logo, ale również te sugerowane. Dopiero po interpretacji tych dwóch elementów pojawiają się określone emocje. Bardzo ważne są nasze wcześniejsze doświadczenia z marką. Logo znanej sieci fast foodów może nawet wywoływać skojarzenia ze smakiem i zapachem jej potraw. Interpretacja znaku zależy od naszej wiedzy, przeżyć i ogólnych skojarzeń związanych z danymi znakami graficznymi. Warto również podkreślić, że w rozpoznawaniu logo biorą udział różne części mózgu.

Jak połączyć te dwa elementy?

Żeby odbiorca mógł łatwo zidentyfikować logo, warto postawić na prostą budowę i czyste kolory. Dzięki temu jeden rzut oka na logo sprawi, że pojawią się określone emocje. Grafika logo powinna być oczywiście dopasowana do charakteru firmy, aby interpretacja była jak najbardziej trafna.