Zielone logo – nie tylko dla ekologów

Kolor zielony, według rozmaitych konwencji stosowanych podczas projektowania logo, uznaje się za zarezerwowany dla przedsiębiorstw oferujących ekologiczne produkty i usługi. Czy oznacza to jednak, że inne marki nie mogą wykorzystywać tej barwy do stworzenia swojego najbardziej charakterystycznego znaku?

Co nieco o psychologii kolorów – jakie znaczenia ma zielony?

Jednym z głównych wyznaczników stosowanych podczas projektowania logo są zalecenia związane z tak zwaną psychologią kolorów. Jest to dziedzina zajmująca się wpływem kolorów na naszą psychikę i odbiór rzeczywistości. Wiąże się to oczywiście z postrzeganiem danej marki. Dlatego przedsiębiorstwa starają się tworzyć taką identyfikację wizualną, która jest dostosowana do profilu ich działalności. Jakie skojarzenia wzbudza zielona barwa i kto może z niej skorzystać przy opracowywaniu swojego logo?

Zielony – kolor przyrody i równowagi

Zielony kojarzy się przede wszystkim z naturą oraz ekologicznym lub zdrowym stylem życia. To właśnie dlatego artykuły odchudzające, suplementy diety, a także sprzęt sportowy są często reklamowane tym kolorem. Dotyczy to również produktów, które są przyjazne środowisku ze względu na swoje biodegradowalne opakowanie lub naturalny skład. Zieleń działa również uspokajająco i wprawia w relaksujący nastrój, dlatego wybór tej barwy może być korzystny dla firmy zajmującej się produkcją wyposażenia do wnętrz. Poza tym zielony jest barwą równowagi, spokoju i wytrzymałości. Wybór tego koloru zaleca się firmom, które chcą podkreślić trwałość swoich produktów. Warto również zwrócić uwagę na nieco ciemniejszy odcień tego koloru, a mianowicie szmaragdowy. Ten kolor wzbudza już zgoła inne skojarzenia, związane z luksusem i wyjątkowością danego produktu. Stąd też stanowi odpowiedni wybór przy projektowaniu logo marek z ekskluzywnymi artykułami.

Kto powinien wykorzystać moc zieleni? Najlepiej zapytać o to artystę grafika!

Zielony powinny wykorzystać w swojej identyfikacji wizualnej firmy oferujące produkty ekologiczne, mające poprawić zdrowie lub samopoczucie, a także oferujące sprzęt sportowy lub rekreacyjny. To również dobre rozwiązanie dla marek chcących podkreślić swoją stabilność, czyli na przykład podmiotów działających w sektorze finansowym. Należy pamiętać o tym, że zieleń nie łączy się dobrze z każdym kolorem, dlatego do stworzenia wielobarwnego logo należy podejść ostrożnie.