Jak zaprojektować stoisko targowe?

Różne targi branżowe są świetną okazją do spotkania z partnerami biznesowymi oraz klientami. Przygotowania do tego ważnego wydarzenia powinny obejmować również zaprojektowanie atrakcyjnego stoiska targowego – w tym przypadku bardzo ważne jest pierwsze wrażenie. Dobre stoisko powinno przyciągać uwagę i prezentować naszą ofertę w przejrzysty, a jednocześnie sugestywny sposób. Dlatego warto poznać kilka wskazówek ułatwiających zaprojektowanie takiego stoiska targowego.

Przygotowania do targów

Przed targami warto dowiedzieć się, jaką powierzchnię i jakie zaplecze oferują nam organizatorzy. Pozwoli nam to dobre zagospodarowanie przestrzeni i zwiększenie jego funkcjonalności. Musimy także odpowiedzieć na pytanie, jaki cel chcemy osiągnąć przy pomocy stoiska, na jakiego klienta nastawiamy działalność oraz jakich partnerów poszukujemy. W ten sposób możemy zaprojektować stoisko, które będzie jednocześnie efektywne i efektowne. Należy przy tym oczywiście nawiązać do identyfikacji wizualnej marki, a także zachować spójność z logo oraz broszurami promocyjnymi, które zabierzemy na targi.

Projektując stoisko, starajmy się nie wypełniać go zbyt dużą liczbą elementów, ponieważ taki nadmiar źle wpływa na funkcjonalność. Powinniśmy także zastanowić się w jakiej formie najlepiej zaprezentujemy swoją działalność – jeśli na przykład chcemy postawić na indywidualny kontakt z klientem, przygotujmy odpowiednie warunki do rozmowy. Z kolei jeśli planujemy multimedialną prezentację, nie zapomnijmy o odpowiednim zapleczu technicznym.

Możemy także zabrać ze sobą dodatkowe gadżety reklamowe – od najprostszych: długopisy, ołówki, po bardziej pomysłowe – na przykład notesy lub płócienne torby z logo naszej firmy. Niezłym pomysłem jest również poproszenie odwiedzających o wypełnienie ankiety, a wśród osób, które zechciały poświęcić na nią swój czas, podarować nagrody związane z reprezentowaną przez nas marką. Dzięki temu zbierzemy obiektywne opinie klientów oraz zostaniemy lepiej zapamiętani.